Negyed évszázaddal ezelőtt Trabantomat szándékosan leszorította egy külföldi kamion. Játszott velem, mint vad az áldozatával: a mellettem lévő sávba mellém jött és elkezdett rám húzódni. Dudáltam és lassítottam, erre visszament és várt. Majd ő is lassított, hogy mellém kerüljön és ismét le akart nyomni. Megálltam teljesen, mielőtt még baj lett volna. Azóta sokszor eszembe jutott, hogy az emberek nem ügyetlenek, hanem szándékosan úgy vezetnek, ahogy.
Évek alatt aztán felfedeztem azokat a KRESZ íratlan szabályokat, amelyeket a legtöbben betartanak, de én még sosem láttam leírva. Íme:
- Ha gyalogos át akar menni a zebrán, véletlenül se engedd át! Ő ráér, te sietsz.
- Éjszaka nem érvényesek a jelzőlámpák, útburkolati jelek. A profibbak nappal is figyelmen kívül hagyhatják.
- Az indexet mindig csak azután tedd ki, hogy elkezdtél kanyarodni, vagy fékezni a kanyarodáshoz. Nem tartozik senkire, hogy merre akarsz menni.
- Taxisokra nem a KRESZ vonatkozik. Ha mégis, akkor elfelejtették, hogy taxiban ülnek.
- A buszöbölből ki akar állni a busz, gyorsíts!
- Minél keskenyebb egy út, annál gyorsabban haladj! Nyomd a gázt, hadd hallják, hogy egy kocsi halad el a házuk előtt.
- Mindig gyorsabban menj, mint a KRESZ szerint megengedett sebesség!
- A kerékpárost néhány centire közelítsd meg, hogy teszteld, vajon elég egyenesen megy-e!
- Ha valaki be akar sorolni eléd a sávba, akkor lépj rá. Nehogy már előtted menjen!
- Ha rendőrt látsz, számolj vele, hogy az előző 9 pontot nem ismeri. Jobb a békesség!
Ezeket a KRESZ szabályokat nem én találtam ki, csak leírom. javaslom KRESZ vizsga előtt álló fiatal vezetőinknek.
Egy régi barátom sosem tartotta meg a KRESZ-ben előírt sebességkorlátozásokat. Megkérdeztem tőle, hogy ő mi alapján állapítja meg a sebességét. Ha a városban 50-nel lehet menni, ő miért pont 72-vel megy? Miért nem megy mondjuk 65-el, vagy esetleg 89-el? Azt válaszolta, hogy az a lényeg, hogy mindenképp gyorsabban menjünk, mint lehet.