Katolikus maradok

Egy oltár a római katkombában. Itt miséztek az első keresztények.

Katolikus tanítás

Biblia értelmezése

A Biblia nem egyértelmű írás. Az is benne van, hogy nincs Isten, sőt az is, hogy minden hiábavalóság. Nem csoda, hogy  tíz felekezet tíz különböző módon értelmezi. Ha hihetünk a történelemtudománynak, márpedig ez igencsak kritikusan kezeli, hogy mik a tények, akkor a Bibliát Jézus halála utáni száz év alatt állította össze az őskeresztény közösség abból a sok íratlan emlékből, ami Jézusról szól. A napjainkban használt Biblia tehát hívő keresztények munkája.
A Biblia értelmezését pedig ugyancsak az első században el is kezdték. Ezen értelmezés az egyházban a vezetők, a későbbi klerikusok által generációról generációra szállt. A 2. évezredben aztán új Biblia-értelmezők léptek fel, akik azt állították magukról, hogy az elmúlt több mint ezer évben rosszul értelmezték Isten szavát.
Nekem a leghitelesebb az eredeti értelmezés, amely teljesen egyértelműen a katolikus és ortodox egyházakban folytatódott az utóbbi évszázadokban az intézményesített klerikusi képzésben.

Tisztítótűz

Amikor majd egyszer meghalok, biztosan maradnak még bűneim. Több vagy kevesebb, ki tudja. De a mennyországba szeretnék jutni. Oda meg bűnös ember nem juthat be. Érthető örömem: a tisztítótűz megtisztít a bűneimtől halálom után is. Ez az mennyei előszoba és patyolat nélkülözhetetlen. Enélkül nekem elképzelhetetlen a csodás mennyország.

Gyermekkeresztség

Már az első század keresztényei is megkeresztelték a gyerekeket, mert annyira logikus, hogyha a szülők hívők, a gyerekeknek is megadják ezt a belépőt az egyházba. Elfogadhatatlan lenne számomra, hogy ezzel a fontos eseménnyel megvárjam a gyermekem felnőtté válását. Amíg még gyermek, addig a mi hitünkön erősödik az övé. Felnőttként pedig már a saját küldetésének a kialakítása a nehéz életfeladata. A bérmálásra felkészítés és a maga a bérmálás, valamint az ifjaknak szóló lelkigyakorlatok segíthetik ebben.

A bejegyzés még nem ért véget, kérlek, lapozz!